Naturalny Olej Kokosowy | Wiele zastosowań ...

wtorek, 20 września 2016
Hej :)

Jeśli chodzi o oleje kokosowe to miałam z kilkoma rodzajami styczność. Z wiórkami, czy czystymi - jednak 100% naturalny posiadam po raz pierwszy i chciałam troszkę o nim dla Was wspomnieć. 

 


MTS Grupa - Olej kokosowy Virgin nerafinowany
Pojemność: 900 ml
Cena: 36,70 zł (do kupienia TUTAJ,  dostępna jest także wersja 500 ml za 22,77 zł)



Co podaje producent?
"Olej kokosowy – tłoczony na zimno. Może być szeroko stosowany zarówno w celach kosmetycznych jak również spożywczych.
Jego najważniejsze zalety to:
· Nasycone kwasy tłuszczowe stanowią aż 90% zawartości tego oleju,
· Nawilża i odżywia skórę, działa przeciwzmarszczkowo,
Największym „skarbem” oleju kokosowego jest kwas laurynowy, który naturalnie występuje tylko w kokosie i mleku matki.
Równie skutecznie sprawuje się olej kokosowy jako kosmetyk przy pielęgnacji skóry, dzięki bogactwu antyoksydantów spowalniając jej starzenie i zakrywając zmarszczki. Właściwości nawilżające i odżywcze pomagają także w walce z rozstępami i cellulitem.
Olej kokosowy zadba zarówno o nasze zdrowie, jak i wygląd, a co za tym idzie – dobre samopoczucie! 
Kraj pochodzenia surowca: Indonezja 
Miejsce tłoczenia: Polska 
Składniki: 100% Olej kokosowy 
Stosowanie: Do smarowania pieczywa, smażenia. W kosmetyce jako naturalny balsam nawilżający do całego ciała oraz jako maseczka lub serum na włosy."


Opakowanie?
Duży, bezbarwny szklany słoik z tradycyjną nakrętką. Plus za zaplombowanie wieczka, wtedy mamy pewność, że nikt wcześniej produktu nie otwierał i jego data ważności jest jak najbardziej odpowiednia, do podanej przez producenta. Szata graficzna prosta, z dodatkiem wizerunku kokosa. Wszelkie niezbędnie informacje zostały zawarte na tylnej części słoika.

Zapach i konsystencja?
Tuż po odkręceniu wieczka naszym oczom ukazuje się gęsta zbita biała konsystencja, która na początku przyznam szczerze, że mnie przeraziła, jednak nabiera się ten produkt z łatwością. Po roztarciu pewnej ilości w dłoni, produkt staje się olejny i bezbarwny. Zapach na samym początku jest niemalże nie wyczuwalny, jednak przybiera na sile wraz z jego rozgrzewaniem i jest to czysty zapach świeżo rozkrojonego kokosu - ja taki uwielbiam, a Wy?


Moja opinia?
Pierwszy i podstawowy plus za naturalność produktu, w jego składzie jest 100% olej kokosowy, bez zbędnych dodatków. Kolejny przyznam za zaplombowanie słoika, które jak wyżej wspomniałam daje nam gwarancje świeżości produktu. Mały minus za szklane opakowanie, gdyż może ulec zniszczeniu w czasie przesyłki, tak jak to było w moim przypadku - a zabezpieczone było naprawdę dobrze. Chociaż patrząc z drugiej strony szklane opakowanie jest lepsze od nienaturalnego plastiku. 
Na początku stosowałam go tylko do włosów, jednak po czasie zaczęłam eksperymentować, poniżej opiszę Wam jak sprawdza się w każdej z dziedzin do których go wykorzystuje:
1. WŁOSY: olej stosuje od ucha w dół, żeby nawilżyć moje włosy od dawnego rozjaśniania kolorem blond. Przez pierwsze dwa tygodnie nie zauważyłam żadnej zmiany. Włosy jak się kruszyły, tak się dalej kruszyły. Efekty zaczęły być widoczne dopiero z tydzień temu. Na szczotce zmalała ilość pokruszonych włosów - czyli olejek potrzebuje czasu by zacząć działać. Zobaczymy jak to będzie z połyskiem, którego jeszcze nie odnotowałam.
2. CIAŁO: stosuje go do zmiękczania skórek, tuż po nałożeniu skórki są mięciutkie i nie widoczne, jednak po pewnym czasie idzie je już zauważyć, gdy produkt dostatecznie się wchłonie, lecz w dotyku czuć, że są nawilżone. U mnie ze skórkami zawsze jest problem. Smaruję nim także łokcie i kolana, gdyż w tych miejscach mam skłonność do przesuszeń i powiem, że w tej kwestii spisuje się wręcz rewelacyjnie. Po dłuższym stosowaniu moja skóra jest bardziej wygładzona w tych partiach. Kilka razy użyłam go do twarzy i jednak do mojej cery mieszano - tłustej on nie odpowiada. Jednak ciekawa jestem jak by się sprawdził, przy cerze suchej? Ktoś stosował? 
3. KULINARIA: I tutaj polubiłam się z nim naj najbardziej, jest idealny do smażenia potraw na słodko. Dania nie są przesiąknięte brzydkim zapachem tradycyjnego oleju, a uwypuklony jest aromat tego kokosowego. Nie są tak tłuste i plus, że z patelni nic nie pryska. 

Jak widać, olej kokosowy ma wiele zastosowań i u każdego może spisać się inaczej w każdej kwestii. Podsumowując, z olejem się polubiłam w pewnych kwestiach w innych nie, a na niektóre efekty potrzebowałam czasu i się nie zawiodłam. Olej ten jest bardzo wydajny i z pewnością starczy mi jeszcze na długi czas. Jednak jak się skończy, myślę, że zakupię kolejne opakowanie. 

Czy znacie ten produkt? 
Stosujecie olej kokosowy? Jeśli tak to do czego? Może i ja wypróbuję.

Do następnego.

Emilka :*

58 komentarzy

  1. Słyszałam wiele dobrego o oleju kokosowym, niestety nie mogę go stosować bo mam uczulenie no kokos - wielka szkoda.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj... to szkoda :) ale za to masz na pewno inny dobry produkt :)

      Usuń
  2. Uwielbiam jego uniwersalność :)

    OdpowiedzUsuń
  3. U mnie zawsze musi być olej kokosowy :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Olej kokosowy jest niezwykle uniwersalny. U mnie sprawdza się przede wszystkim na włosach i w kuchni, ale zdarza mi się również użyć go do pielęgnacji ciała :)

    OdpowiedzUsuń
  5. nigdy nie miałam oleju kokosowego, aktualnie mam mleko

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja stosowałam olej kokosowy jedynie na włosy ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja często smażę naleśniki na oleju kokosowym :) W pielęgnacji włosów mi nie odpowiada (wolę lniany), do ciała używam sporadycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam olej kokosowy i bardzo sobie go chwalę :) stosuje na włosy i na ciało :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Też mam olej kokosowy i stosuję najczęściej do włosów, ciała i czasem do twarzy, jednak nie za często, bo mieszana cera nie przepada za nim:) Ja mam rafinowany, jednak wiadomo, że ten naturalny jest o wiele lepszy;) Słyszałam też o myciu zębów olejem, ale nie znam szczegółów;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mieszana i tłusta woli inne olejki :)

      Usuń
  10. ja kiedyś kupiłam olej kokosowy po masażu w salonie - miałam ogromną ochotę przeżyć jeszcze raz ten masaż w domu ale rozczarowałam się ogromnie. Trafiłam na produkt, który zupełnie nie pachniał kokosem a wręcz tłuszczem... od tamtej pory zraziłam się do olejów kokosowych. Jeśli już to kupię kiedyś ale chyba z "górnej" półki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. uuuu to się zawiodłaś - ten pachnie ślicznie :)

      Usuń
  11. Raz miałam olej kokosowy, ale prawdę mówiąc nie przekonał mnie do siebie zbytnio, na włosach robił siano, na skórze bardzo ciężko się wchłaniał :)

    OdpowiedzUsuń
  12. uwielbiam olej kokosowy ;) Pod każdą postacią
    Można na nim gotować piec i na skóre jest dobry ;)

    Sama teraz czekam na paczkę gdzie będzie olej kokosowy ;)

    Pozdrawiam i obserwuje ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Zastanawiam się nad tym olejem kokosowym :) na pewno uzywalabym go do smażenia :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Zastanawiam się nad jego kupnem .

    OdpowiedzUsuń
  15. olejem kokosowym lubię smarować ciało i dodawać go do kawy - tworzą razem świetny peeling :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja olej kokosowy stosuję wyłącznie w kuchni :D

    OdpowiedzUsuń
  17. używam go w kuchni, kiedyś używałam do na włosy jednak miałam jakieś przetłuszczone - nawet jak potem to zmywałam. Możliwe że źle używam ale za to bardzo dobrze zmywał makijaż szczególnie na suchą skórę!


    little-jay999.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja najbardziej lubię go używać do demakijażu twarzy, gdy niczego innego nie mam pod ręką :)

    OdpowiedzUsuń
  19. o ja własnie musze zacząć stosować olej kokosyw ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. kocham olej kokosowy :) Jest to moj niezbędnik w kuchni i łazience.. :D

    OdpowiedzUsuń
  21. Bardzo lubię olej kokosowy :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Uwielbiam olej kokosowy! ♥ Pozdrawiam i zapraszam do siebie ♥ Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
  23. olej kokosowy zdecydowanie najbardziej lubię w kuchni :-)

    OdpowiedzUsuń
  24. Za wielkiej styczności niestety z nim nie miałam, ale będę chciała to zmienić :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Znam, znam ale stosuje tylko na patelni :D

    OdpowiedzUsuń
  26. stosowałam do zrobienia domowego balsamu do ust, ma dużo fajnych zastosowań :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Ja bardzo często używam oleju kokosowego, w zasadzie cały czas mam go w kuchni :) Do potraw, dodaje do różnych domowych projektów DIY ( pasta do zębów, jako maść, peeling, maseczki itd ) dla to jest coś kto każdy powinien mieć ;)

    OdpowiedzUsuń
  28. Dość niska cena jak za nierafinowany olej kokosowy i za taką pojemność. Muszę i ja kupić sobie ten specyfik .

    OdpowiedzUsuń
  29. W kuchni używam głównie tego rafinowanego :) Tanio idzie go kupić w Biedronce. Nierafinowany stosuję na ciało, uwielbiam jego zapach :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję wszystkim za odwiedziny i komentarze :)
Zaglądam do każdego komentującego.
Jeśli blog Ci się spodobał, zachęcam do obserwowania.

Pozdrawiam :):*