Drzewo herbaciane - i jego olejek...

poniedziałek, 18 maja 2015
Cześć :)

Tak jak obiecałam dla Was, że będę tutaj w miarę możliwości zaglądać, więc jestem. Dzisiaj byłam w pewnym miejscu, i myślałam, że będzie już po wszystkim, ale jeszcze musimy czekać, jednak jestem dobrej myśli i na pewno tak będzie, bo inaczej być nie może. Korzystając też z chwili wolnego odwiedziłam Urząd Pracy, i podpisałam kilka dokumentów oraz umówiłam się na podpisanie umowy. Reszta dnia już nie była zbyt ciekawa, więc pozwolę ją sobie pominąć. 

W dzisiejszym poście chcę Was zapoznać z pewnym olejkiem eterycznym, od firmy Mokosh Cosmetics. Ciekawi? Zapraszam.



Mokosh - Olejek z drzewa herbacianego
Pojemność: 10 ml
Cena: 24,90 zł (do kupienia TUTAJ)


Co podaje producent?
Skład jest bardzo prosty: Melalecuca Alternifolia Leaf Oil, Limonene. 
Właściwości i zastosowanie: olejek z drzewa herbacianego jest uważany za jeden z najsilniejszych olejków o działaniu antyseptycznym. Ma wysoką aktywność przeciwbakteryjną, przeciwwirusową i przeciwgrzybiczną. W badaniach in vitro wykazano jego oddziaływanie na szczepy bakterii Gram (+). W dermatologii znalazł zastosowanie w leczeniu trądziku, liszaja, schorzeń wywołanych przez paciorkowce ropne i gronkowce. Wykorzystywany jest w terapii grzybicy skóry, stóp i paznokci wywołanej przez dermatofity i grzyby drożdżakowe. Jest także pomocny w walce z łupieżem, w leczeniu trudno gojących się ran, opryszczki i użądleń owadów. 
Wykorzystanie w aromaterapii: kąpiel, aromatyzacja powietrza, masaż i okłady przy schorzeniach bakteryjnych skóry, przeziębieniach, wirusowych i bakteryjnych infekcjach górnych dróg oddechowych, kaszlu, katarze, problemach z zatokami i oskrzelami. 
Bezpieczeństwo stosowania: wyłącznie do użytku zewnętrznego, nie stosować bezpośrednio na skórę w postaci nierozcieńczonej (olejek stosuje się po zmieszaniu z kosmetycznym olejkiem bazowym), nie stosować w razie nietolerancji któregokolwiek składnika produktu, nie stosować w czasie ciąży i u dzieci poniżej 3 lat, nie stosować bezpośrednio na błony śluzowe, unikać bezpośredniego kontaktu z oczami. 
Dawkowanie: kąpiel aromaterapeutyczna - 10/15 kropli na wannę wody, można dodać 10/50 ml kosmetycznego oleju bazowego, który odżywi i natłuści skórę; masaż aromaterapeutyczny - 2/5 kropli na łyżeczkę stołową kosmetycznego oleju bazowego; kompres aromaterapeutyczny - 5/10 kropli na pół szklanki ciepłej wody, zwilżyć ręcznik lub gazę i położyć na  odpowiednią część ciała; aromatyzacja powietrza - 10/15 kropli dopełnić wodą w kominku aromaterapeutycznym.

Opakowanie?
Buteleczka z produktem zapakowana jest w jasnobrązowym papierowym kartoniku z okienkiem, przez które widoczna jest właściwa butelka produktu. Buteleczka jest ciemnobrązowa, przez którą widzimy ilość produktu, co jest plusem. Produkt z opakowania wydobywa się poprzez dozownik niekapek, zakręcany na plastikowy korek. Cała szata graficzna została utrzymana w stonowanych i zbliżonych do siebie kolorach, napisy są czytelne. 


Zapach i konsystencja?
Zapach na pewno jest specyficzny, eteryczny, nieco mocny gdy produkt znajduje się w butelce, i dość wyczuwalny po zaaplikowaniu go do wody i podczas kąpieli. Osoby które mają delikatne kubki zapachowe, mogą z nim się nie zaprzyjaźnić. Konsystencja jak na olejek, typowo ciekła. 

Moja opinia?
Opakowanie, zapach i konsystencja - są dla mnie bez zastrzeżeń. Działanie? Nie zauważyłam specjalnych efektów na skórze. Stwierdzić mogę jednak, że olejek poza wskazanymi działaniami przez producenta, posiada w moim przypadku właściwości uspokajające i odprężające. Olejek stosuje (jeszcze troszkę mam) do kąpieli tylko i wyłącznie. Nie brudzi wanny, nawilżenia też nie zauważyłam, jednak skóry też nie przesusza. Jest on dla mnie produktem relaksacyjnym podczas kąpieli. Warto dodać, że produkt jest wydajny, jednak trzeba uważać przy aplikacji gdyż kropelki lecą dość szybko z butelki.



Znacie ten olejek?

Do następnego.

Emilka :*

20 komentarzy

  1. Wyciapciałaym się w takim ! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawy produkt, i wydaje się że jest bardzo uniwersalny i wydajny.
    Zastanawiam się czy zapach będzie dla mnie odpowiedni.

    Pozdrawiam
    Zocha :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak na swoją pojemność to jest wydajny :)

      Usuń
  3. Jak posiada właściwości relaksujące to chętnie wypróbuje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W moim przypadku takie sie pojawiły :)

      Usuń
  4. Jeden z moich "podstawowych" olejków. Bardzo go lubię. :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nigdy nie stosowałam tego olejku.

    OdpowiedzUsuń
  6. Wiele o nim słyszałam jednak nigdy nie stosowałam. Uwielbiam olejki :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Rwnież mam kosmetyki z tej firmy, kilka razy juz testowałam i bardzo mi spasowały :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak widać nie tylko mi przypadły do gustu :)

      Usuń
  8. Bardzo lubię ten zapach, u mnie świetnie sobie radzi pynktowo z wypryskami i do aromaterapii :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Lubię ten olejek, dobrze się sprawdza jako tonik (rozcieńczony wodą) do mojej mieszanej cery.

    OdpowiedzUsuń
  10. Olejku z drzewa herbacianego nigdy nie używałam, ale uwielbiam kosmetyki na bazie produktów z drzewa herbacianego. Są świetne na przebarwienia skóry i na trądzik. + ten zapach - rewelacja! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja natomiast używałam tylko olejku, ale zaciekawiłaś mnie resztą... :)

      Usuń

Dziękuję wszystkim za odwiedziny i komentarze :)
Zaglądam do każdego komentującego.
Jeśli blog Ci się spodobał, zachęcam do obserwowania.

Pozdrawiam :):*