Kącik urody: Odpowiedni podkład do twarzy...

niedziela, 22 czerwca 2014
Cześć :)

Weszłam na bloga i jak zobaczyłam ile dni mnie tutaj nie było, to aż zrobiłam wielkie oczy, bo nigdy takiej długiej przerwy w prowadzeniu bloga nie miałam. Spowodowane jest to przyjazdem gości, i masą innych obowiązków. Teraz wstałam w niedzielny ranek i mam czas, to myślę sobie muszę coś dla Was napisać, żebyście o mnie nie zapomnieli.

Jak możecie poznać po tytule, post ten jest poświęcony podkładom do twarzy.
Więc przejdźmy do sedna postu, aby nie przedłużać wstępu.

Źródło zdjęcia: Klik



By nasz podkład okazał się dla nas jak najlepszy należy go dobrać pod względem typy cery, koloru cery, i efektu jaki chcemy uzyskać. Warto pamiętać, że dobieramy inny podkład na zimę, a inny na lato (pod względem: koloru, konsystencji i filtru ochronnego).

Dlaczego tak ważne jest dobranie odpowiedniego podkłady?
Gdyż idealny podkład jest podstawą do perfekcyjnego makijażu. 


Na początku należy określić, jaką mamy cerę czy suchą, normalną, mieszaną, bądź tłustą. Podkłady do cery suchej, mają zazwyczaj gęściejszą (kremową) konsystencje, są typowo nawilżające, a te do pozostałych typów cery są lżejsze, by nie zatykały porów, i o właściwościach matujących. 
Czasami też skóra jest wrażliwa, w takim wypadku najlepsze są podkłady bezzapachowe, bez parabenów i sztucznych dodatków.

Kolejno trzeba dobrać podkład odpowiedni do naszego koloru cery.
Kolor podkładu, by był jak najbardziej zbliżony do koloru naszej skóry, najlepiej sprawdzać na linii żuchwy. Nigdy nie wolno robić tego na dłoni, nadgarstku, czy też innych miejscach ciała, gdyż skóra ma tam inny odcień niż na twarzy.
Próbując podkłady w miejscach zakupu, najlepiej jak jesteśmy bez wcześniej wykonanego makijażu, na właściwą skórę twarzy. Plusem jest też jeśli sklepy, drogerie, dają możliwość nałożenia podkładu na całą twarz, wtedy możemy odczekać około 20 min i na dziennym świetle sprawdzić czy podkład jest dobrze dobrany czy nie i jak działa na naszą cerę. 

Ostatnim krokiem jest też dobranie oczekiwanego efektu, bądź to może być na przemiennie z doborem koloru.  Jeśli chcemy otrzymać efekt matowienia skóry należy dobrać podkład matujący, i tak jest też w przypadku oczekiwanego rozświetlenia, krycia, odżywienia, nawilżania, itp. Ten krok jest uzależniony od naszych potrzeb indywidualnych.

_____________________________________________________________________________


Na lato nie bójmy się brać nieco ciemniejszego podkładu (ale tylko minimalnie), gdyż nasza skóra się opala i ciemnieje, na zimę trzeba brać jaśniejsze, gdyż opalenizna z naszej skóry stopniowo się zmywa.

Osobną zrobię dla Was wątek o moich podkładach, jakich obecnie używam, na jakich się zawiodłam, itp. 

A wy jakich podkładów używacie? Jaką macie cerę? I jakimi kryteriami się stosujecie przy doborze podkładu? 

53 komentarze

  1. Świetny post!
    http://paris2607.blogspot.com/ zapraszam do mnie odwdzięczam się tym samym :)

    OdpowiedzUsuń
  2. cudowny blog! <3 bardzo pomysłowy wpis! ;) będę zaglądać częściej! :*
    zapraszam na nową część opowiadania: http://forever-hyhy.blogspot.com/2014/06/czesc-2.html ! :) bardzo zależy mi na wyrażaniu opinii w komentarzach, pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
  3. Wpadłam przypadkiem napewno bede czesciej zagladac. Zapraszam Cie do wziecia udziału w nowym cyklu urodowym na moim blogu ;)

    www.charmeecloud.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Podkład dobieram bardzo szybko... Nie używam :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hehe... szybko , a czemu nie używasz ?:)

      Usuń
  5. Mam cerę mieszaną i używam z Astor :). Kryteria to oczywiście cena, krycie, kolor :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cena to prawda, zapomniałam o tym wspomnieć. Astor a jaki konkretnie ?:)

      Usuń
  6. Podkłady to dla mnie temat rzeka. Jako posiadaczka cery mieszanej nie mam jakichś większych problemów z doborem odpowiedniego. Gorzej z testerami i kolorkami, bo rzadko zdarza mi się wyjść z domu niepomalowana tylko, aby kupić podkład. Najlepszy wybór mają drogerie Hebe i to tam kupiłam większość z moich cudeniek. Faworyci to Nearly Naked z Revlonu i Stay Matt Rimmela. Oczywiście do każdego podkładu używam kremu nawilżającego (bodajże Under 20). Absolutnym hitem jest też podkład od koreańskiej marki Skin Food i to chyba najlepsze co na moją buzię nakładałam :)

    http://nutnats.blogspot.com/ wpadnij, jeśli będziesz miała czas :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasami warto się nie pomalować by dobrać odpowiedni kolor :). Revlon też polecam, ja używam Colorstay :)

      Usuń
  7. Wspaniały post, ja niestety mam suchą cerę co czasami jest męczące. Podkład jakiego używam to Maybelline SuperStay 24h, bardzo go polecam do cery suchej. Czym się kieruje przy wyborze? Odcieniem, aby nie był w ogóle widoczny a skóra wyglądała na świeżą. Cena też gra tu rolę, ale mieszkam w Norwegi, tutaj innych kosmetyków prócz oryginalnych się nie kupi :c

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Suchą cerę też należy nawilżać kremami przed nałożeniem podkładu. :) U mnie ten podkład się nie sprawdził, gdyż moja cera jest bardziej tłusta.

      Usuń
  8. hehe, przydatne, sporo juz o tym czytalam bo mam cere miesana wiec ostroznie dobieram wszelkie podklady i pudry ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak pudry też muszą być dobrze dobrane :)

      Usuń
  9. ja mam zawsze problem z dobraniem koloru kiedy postanawiam zmienić podkład, nigdy wtedy nie wiem jaki wziąć. Sprawa jest o tyle łatwiejsza, o ile dana firma ma w sprzedaży kolor "natural", wtedy właśnie taki biorę i jest ok :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja kiedyś porównywałam nazwy odcieni różnych firm i co firma i ta sama nazwa nieco inny odcień:)

      Usuń
  10. http://katiebykate.blogspot.com/
    Bardzo fajny post!
    Staram się nie używać podkładu ale nie raz widzę jak moja mama kupuje podkład a potem po nałożeniu musi go zmywać! :/
    Twój post wszystko wyjaśnia, jest czytelny a przy tym jego długość nie zniechęca do czytania :)

    Obserwuje ♥

    OdpowiedzUsuń
  11. Kryteria są różne, odcień, konsystencja, właściwości. Lubię też co jakiś czas zmieniać podkład :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, żeby skóra się nie przyzwyczaiła :)

      Usuń
  12. Kiedyś kupiłam z Lirene City Matt i byłam niezadowolona. Niewiele droższy, a o wiele lepszy jest Maybelline Affinitone czy Astor Skin Match (rewelacyjny!). Droższy i bardziej kryjący jest Revlon Colorstay, ale niestety jest też bardzo ciężki, więc tylko na szczególne wyjścia, bo aż żal codziennie katować nim cerę.
    www.caeruleanhouse.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W mojej miejscowości Colorstay jest na promocji za 39 zł :), idealny na wyjścia :)

      Usuń
  13. ja jestem w trakcie poszukiwania idealnego podkładu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak znajdziesz, możesz się pochwalić jeśli chcesz :)

      Usuń
  14. ja osobiście używam podkładu Paese :) i jestem bardzo zadowolona, wcześniej miałam Revlon i również mi bardzo pasował :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Revlon polecam, a paese jeszcze nie próbowałam, z paese lubię pudry ryżowe :)

      Usuń
    2. Ja z Revlonu jestem też mega zadowolona :)

      Usuń
  15. idealny post dla nowicjuszy !


    ps. a u mnie? identyczna sukienka - tańsza niż w ZARZE

    OdpowiedzUsuń
  16. Pracuję w drogerii i z doświadczenia wiem, że ciężko jest dobrać podkład w sklepie, ponieważ sklepowe światło ma się nijak do dziennego. Polecam przy dobieraniu podkładu robienie tzw 'testu trzech pasków'. Wybieramy interesujący nas podkład i robimy 3 paski trzema różnymi ale najbliższymi odcieniami przybliżonymi do koloru naszej cery, na linii żuchwy. Ważne jest także to co wcześniej wspomniałaś, aby odczekać chwilkę, aby podkład mógł się zmieszać z sebum, bo większość ciemnieje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację dlatego radzę na dziennym świetle sprawdzać podkład :)

      Usuń
  17. Post jest wspaniały kochana, dużo cennych informacji

    pozdrawiam,
    Ola

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja w sumie nie mogę rozgryźć typu mojej skóry. Wydaje mi się, że jest mieszana. A podkład dobrać mam ciężko, bo nigdzie nie mogę znaleźć tak bladego, jak moja twarz.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bladego szukasz powiadasz? Wiem, że ArtDeco ma duży wybór ale to droższa firma już.

      Usuń
  19. bardzo mądre wskazówki. Swego czasu nie zwracałam na nic uwagi, brałam podkład i już. A potem plamy itd. Na szczęście znalazłam swój ulubiony;-)

    OdpowiedzUsuń
  20. Zawsze sprawdzałam na nadgarstku.... :| widzę, że jeszczę muszę wiele się nauczyć w kwestii makijażu :P hehe świetny, bardzo przydatny post kochana :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) nie sprawdzaj już na nadgarstku :)

      Usuń
  21. Dzisiaj w tramwaju widziałam dziewczynę, która miała pomarańczowo-brązową twarz, a przy włosach i 2cm od uszu białe.. strasznie to wyglądało.
    Ja raz na jakiś czas używam BB krem.. i to wszystko, jeżeli chodzi o "podkłady" ;>

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jest właśnie jak źle dobrany podkład.
      :)

      Usuń
  22. Fajny post :-) Ja już znalazłam kilka fajnych podkładów dla siebie i dobieram je w zależności od pory roku :-)
    Dziękuje za odwiedziny :-)

    Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  23. Mój faworyt, Estee lauder double wear light również bonjour podkład 123.

    OdpowiedzUsuń
  24. J lubię Colorstay od Revlon i minerałki

    OdpowiedzUsuń
  25. Ja swój odpowiedni znalazłam 2 lata temu i nie zamieniłabym go na żaden inny. Polecam Manhattan Powder Mat Make Up :)
    Ściskam i zapraszam do siebie, Asia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możliwe Asiu, że wypróbuję Twój podkład :)

      Usuń

Dziękuję wszystkim za odwiedziny i komentarze :)
Zaglądam do każdego komentującego.
Jeśli blog Ci się spodobał, zachęcam do obserwowania.

Pozdrawiam :):*